miercuri, iulie 13, 2011

Doua carti si restul bagajului


Editura: Cartea romaneasca
Anul publicarii: 1997
Nr. volume: 1
Nr. pagini: 238
Limba: Romana
Dincolo de Groenlanda, este cartea aleasa de aia mica pentru vara aceasta. Este o carte pe care eu am citit-o acum ceva timp si este extrem de frumoasa si de palpitanta. O carte ce duce fictiunea la granitele extraordinarului. Am citit aceasta carte la repezeala si rar pentru ca niciodata nu aveam timp, nu avem timpul necesar sa patrund in lume lui Eugen Serbanescu. Asa ca vara asta, la un Cocktail rece pe plaja, cu o palarie mare pe cap, aceasta carte o sa ii incante sufletul Mihaelei. Sper sa ii placa si sa guste aceasta carte asa cum trebuie.

Autor(i): Ivan Sergheevici Turgheniev
Pret:19,90 LEI
Editura:Litera
An aparitie:2010
Nr. pagini: 256 pagini
Colectia:Bestseller international
Eu o sa intru intr-0 lume ruseasca. O sa imi dedic berea pe scrieri rusesti cu nume rusesti. Ma las dus de Turgheniev in lumea lui. Spre deosebire de aia mica, mie imi plac numele rusesti. Sunt extrem de sonore si impunatoare. Au un caracter aparte precum muzica italieneasca, precum dansurile de la Rio. Asa ca vara asta am sa ma asez si eu confortabil pe prosop (dupa o baie in mare) si am sa imi las imaginatia patrunsa.

Romanul lui Turgheniev, in afara de frumusetea artistica, e remarcabil si prin faptul ca iti pune mintea la contributie, iti da de gandit, desi prin continutul sau nu rezolva nici o problema, ba chiar pune in lumina nu atat fenomenele daunatoare (distructive), cat atitudinea autorului fata de aceste fenomene. Iti da de gandit deoarece de la inceput pana la sfarsit e patruns de o sinceritate absoluta, emotionanta. Tot ce e scris in ultimul roman al lui Turgheniev a fost trait in cele mai mici amanunte; acest sentiment nu-si gaseste expresia in abaterile lirice, ci iese la iveala fara voia, fara cea mai mica intentie a autorului si anima povestirea obiectiva. Nici autorul nu-si da bine seama de sentimentele sale, nu le critica. Aceasta circumstanta ne ofera posibilitatea de a vedea aceste sentimente nemijlocit, in sinceritatea lor. Noi vedem ceea ce se intrezareste, si nu ceea ce vrea sa ne arate sau sa ne demonstreze autorul.
D. I. Pisarev


Va recomand tuturor sa iesiti pentru ca weekend-ul acesta si saptamana viitoare se anunta caniculare!!!

0 comentarii: