marți, ianuarie 17, 2012

Jurnalul Străzii/Freedom Writers

www.cinemagia.ro
Aşa cum v-am spus, acest weekend a fost rezervat statului în bârlog. Nu ne-am uitat la foarte multe filme, am ales să privim două şi bune. În seara asta am ales să vă vorbesc despre Jurnalul Străzii. Hilary Swank a jucat fenomenal, fiind obişnuit cu duritatea ei, în acest film şi-a arătat şi a cea parte feminină ce te impresionează şi te seduce până la lacrimi. Filmul descrie încercările unei profesoare de a aduce pe calea ce bună nişte copii din cartiere rău famate, făcându-i să fie uniţi indiferent de rasă şi culoarea pielii, riscându-şi în acelaşi timp şi căsnicia. Fenomenul din spatele acestui film este Jurnalul Annei Frank, jurnal ce îi face pe elevi să înţeleagă prin ce au trecut evreii în cel de-al doilea război mondial. Jurnalul Annei Frank este citit de fiecare elev şi aceştia prind drag de personaj şi încep să îşi compare propria lor viaţă cu cea a Annei Frank. Referitor la această carte/jurnal am doar cuvinte de laudă şi abia aştept să o citesc, imediat ce pun mâna pe ea. În mare parte nu am la inima evreii, dar asta nu înseamnă că printre ei nu sunt şi oameni ok. Filmul este "bestial", profund şi ameţitor. Sunt momente în care îţi vine să plângi şi alte momente în care râzi cu gura până la urechi. Vă recomand cu căldură să vedeţi acest film şi ulterior să citit şi acest jurnal.

Am încercat să văd şi Ultimul tango la Paris, dar neah... după primele cinci minute am oprit. Nu a fost pe gustul meu. Îmi pare rău Bia, dar nu a fost... Poate trebuia să mai aştept!

0 comentarii: